Adverteren op Instagram

Instagram en Snapchat groeien opvallend in 2016. Dit jaar streeft Instagram, Twitter voorbij. Instagram wordt met name gebruikt door jongeren. Ruim 70% van de gebruikers van Instagram is jonger dan 30 jaar. Dit maakt Instagram een fantastisch middel om een jongere doelgroep te bereiken. Instagram heeft in 2016 zo’n 992.000 dagelijkse gebruikers. Door het actieve gebruik van Instagram is de kans dat gebruikers jouw merk ook herkennen en herinneren alleen maar groter. Heb jij er al eens aan gedacht om te adverteren op Instagram?

 

Adverteren op Instagram

 

Wat kan je bereiken met adverteren op Instagram?

Allereerst moet je nagaan of Instagram als advertentiekanaal interessant is voor jouw bedrijf. Maakt jouw doelgroep gebruik van Instagram? Onderzoek dit eerst. Vervolgens kan adverteren op Instagram worden ingezet voor verschillende doelstellingen. Wij merken dat Instagram niet bij uitstek geschikt is om direct verkopen mee te realiseren. Daarmee lijkt Instagram ook wel op Facebook waarvan Instagram ook onderdeel van is. Instagram draagt wel degelijk bij in het aankoopproces van klanten, daarvoor is het kanaal dus wel heel geschikt.

Instagram kan goed bijdragen van de volgende doelstellingen:

  • Meer volgers genereren van jouw Instagram account
  • Het genereren van meer interactie op jouw Instagram content
  • Het vergroten van de naamsbekendheid van jouw bedrijf
  • Het genereren van mobiele app installaties
  • Het promoten van acties
  • Het promoten van producten en diensten
  • Het genereren van website bezoekers

 

Hoe zet je een succesvolle Instagram campagne op?

  • Wees creatief

Ten eerste is Instagram een visueel kanaal. Het is dus belangrijk om heel creatief te zijn in je content en je afbeeldingen. Zorg niet alleen voor een goede kwaliteit van de foto’s maar zorg ook voor een eigen stijl en uitstraling. Zorg dat het bij je bedrijf en je merk past.

  • Vermijd advertenties die ergernissen kunnen opwekken.

Voorkom dat je je doelgroep irriteert of verveelt door echt ‘reclame’ te maken. Gebruikers zitten niet op Instagram om advertenties te bekijken. Dus inspireer vooral, gebruik humor of kies een bepaalde stijl waarmee je je doelgroep aanspreekt.

  • Zorg voor relevante doelgroepinstellingen.

Richt je advertenties echt alleen op mensen die erop zitten te wachten. Zo kun je werken aan een hoge relevantiescore.

In het volgens blog bespreken we 10 waardevolle tips voor het adverteren op Instagram! En hoe je kunt werken aan een optimale relevantiescore. Houdt ons blog dus in de gaten.

Kan je niet wachten en wil je gelijk meer informatie over adverteren op Instagram? Neem dan contact met ons op.