Conversie optimalisatie


Ontvang je al veel gericht verkeer op je webshop of website, maar heb je het idee dat je nog niet voldoende rendement haalt uit deze bezoekers? Vraag je jezelf af waarom website bezoekers op het laatste moment afhaken in het bestelproces? Dan is het tijd om een conversie optimalisatie specialist in te schakelen.

De voordelen van conversie optimalisatie zijn:

  • een hoger rendement uit bestaande website of webshop bezoekers
  • inzicht in de obstakels van je website of webshop
  • verbetering van jouw website of webshop op diverse gebieden

Wat is conversie optimalisatie precies?

Diverse factoren kunnen van invloed zijn op het gedrag van je bezoekers. Denk aan de plaats van call to action buttons, de inhoud en lengte van de content en de helderheid van het bestelproces. Door de prestaties van je website in kaart te brengen. En verschillende paginavarianten te testen, achterhaal je welke criteria belangrijk zijn voor jouw bezoekers. Welk gedrag vertonen zij? En waar haken ze nu precies af? Wat is de reden dat bezoekers juist hier afhaken? Dit hele proces noemen we conversieoptimalisatie: de website of webshop zodanig analyseren en vervolgens inrichten zodat bezoekers meer converteren.

Hotjar 

Wij gebruiken voor onze conversie optimalisatie trajecten Hotjar. Door middel van Hotjar kunnen we Heatmaps van belangrijke pagina’s bekijken en het klik en scroll gedrag analyseren.

Conversie optimalisatie

Met Hotjar kunnen ook Funnels worden ingericht waarbij je inzicht krijgt in de momenten van afhaken van bezoekers. Door middel van Polls kun je bezoekers aan jouw website naar hun mening vragen over bepaalde onderdelen op je website. Kortom, een tool dat website eigenaren enorm veel inzicht geeft met heldere handvatten voor conversie verbetering.

Wil je meer weten over conversie optimalisatie? Neem dan contact op met ons.