Update: sterren in Google AdWords

Google heeft tijdens de zomermaanden de richtlijnen voor het tonen van de verkopersbeoordelingen (sterren in Google AdWords) bij de AdWords advertenties aangepast. Waar je eerder slechts 30 beoordelingen in de afgelopen 12 maanden nodig had om sterren te genereren, heb je er nu maar liefst 150 nodig! Daarnaast moet de gemiddelde beoordeling ten minste 3,5 sterren of hoger zijn (score van 7,0 of hoger). Geen gemakkelijke opgave voor de kleinere webshops die al veel moeite moeten doen om klanten reviews te laten invullen.

Controleren van de sterren in Google AdWords

Werk jij samen met een review website? En wil je weten of er bij jouw AdWords advertenties nog sterren worden getoond? Ga snel naar Google AdWords: Alle campagnes > Advertentie-extensies > Weergeven: Rapport ‘Geautomatiseerde extensies’. Kijk of je de afgelopen periode nog vertoningen ziet bij de verkopersbeoordelingen. Is dit niet zo? En zie je wel vertoningen in juni of juli? Dan is het waarschijnlijk dat je de afgelopen 12 maanden niet voldoende reviews hebt ontvangen. Zie je wel vertoningen voor de afgelopen week, dan is het helemaal goed en hoef je op dit moment geen actie te ondernemen.

Sterren in Google AdWords

Sterren (verkopersbeoordelingen) in een Google AdWords advertentie

 

Review websites

Het belang van de sterrenvermeldingen in Google is erg groot. Niet alleen de verkoopprijs, voorwaarden (verzendkosten, retourneren, garantie e.d.), levertijd, maar ook de beoordelingen van andere klanten spelen de belangrijkste rol bij de aankoop van de online consument. Zeker in gevallen waarbij diverse factoren van verschillende verkopers gelijk zijn, geven de verkopersbeoordelingen steeds vaker de doorslag.

Heb je minder dan 150 beoordelingen in de afgelopen 12 maanden en wil je wel graag sterren terugzien bij jouw AdWords advertenties? Dan is het zaak om reviews te vragen aan klanten die in het verleden bij je hebben gekocht. Werk je al samen met KiYoh, The Feedback Company, TrustPilot of een andere review website? Ga er dan snel mee aan de slag en zorg dat je structureel nieuwe beoordelingen ontvangt!

Wil je meer weten over Google AdWords? Of heb je hulp nodig van een SEA specialist? Neem dan contact op met Buro Foss.