Update AdWords: bodaanpassingen per apparaat

Google heeft tijdens de Google Performance Summit in San Francisco een belangrijke verandering aangekondigd die AdWords adverteerders eindelijk meer controle op apparaat niveau geeft. Tot op heden was het nog niet mogelijk om per apparaat je campagnes te optimaliseren. Het snel veranderende apparaatgebruik vraagt al langer om een aanpassing. Zeker ook omdat er sprake is van een enorme toename in verkeer via tablets. Deze update van Google hadden we dan ook eerder verwacht. Belangrijk is nu dat de update snel wordt uitgerold naar andere landen, zodat iedereen ervan kan profiteren.

Google AdWords campagnes optimaliseren voor tablets

De verandering die Google aankondigt, betekent dat het bieden dus ook op tabletniveau mogelijk wordt. Na de update van Google kan een basisbod worden ingesteld voor één bepaald apparaat. Vervolgens kan worden geoptimaliseerd voor de andere 2 apparaten door een aangepast bod in te stellen. Deze bodaanpassing kan variëren van -100% tot +900%.

Waar adverteerders eerder wel eens kozen voor een strategie om af te bieden voor campagnes op mobiel (omdat tablets beter converteerden), is dit dadelijk gelukkig niet meer nodig.

 

Bodaanpassingen per apparaat ook bij Google Shopping campagnes

Bodaanpassingen op apparaatniveau zijn dadelijk mogelijk voor alle soorten campagnes, niet alleen voor campagnes in het zoeknetwerk maar ook voor Google Shopping campagnes.

Google wil juist door deze nieuwe aanpassing adverteerders meer controle te geven. Je kunt dadelijk echt veel beter de campagnes optimaliseren. Wij kijken ernaar uit en hopen dan ook dat deze aanpassing ook snel door Google wordt uitgerold in Nederland. We hebben nog niet vernomen wanneer deze update ook in Nederland wordt uitgerold. We houden je op de hoogte.

Wil je advies over jouw AdWords campagnes of wil je Google AdWords uitbesteden aan een buro gespecialiseerd in Google AdWords? Neem dan contact met ons op voor een geheel vrijblijvende kennismaking.