Sinds vorige week is er een nieuwe targetingoptie beschikbaar in Google AdWords. Naast Mobiele telefoons, Tablets en Computers is het nu ook mogelijk om te optimaliseren voor Tv-schermen. Het gaat dan om YouTube weergaves via een app op de smart-tv.

Er zijn dus nu 4 kanalen die adverteerders kunnen selecteren. Campagnes kunnen op alle kanalen draaien, maar je kunt ook een specifiek kanaal selecteren. Door aan de slag te gaan met je bodaanpassingen, zorg je ervoor dat je advertenties op bepaalde apparaten juist in verhouding meer of minder wordt vertoond.

Tv-schermen Google AdWords

Nieuw in Google AdWords: Tv-schermen

Dat YouTube niet meer weg te denken is uit het online medialandschap blijkt wel uit de laatste cijfers: 2,2 miljoen Nederlanders gebruiken YouTube dagelijks, dat zijn er 29 procent meer dan vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationaal Social Media onderzoek.

Wil jij je campagnes ook optimaliseren voor de diverse apparaat categorieën? Check dan al jouw campagnes op conversies per apparaat categorie. Simple as that! Hulp nodig met Google AdWords? Neem dan eens contact op met onze Google AdWords specialist.