Google plaatste deze week een aantal tips hoe je in tijden van de huidige coronacrisis het beste om kunt gaan met je Google campagnes. De huidige tijd heeft een enorme impact op onze alledaagse business en consumentengedrag, dat mag duidelijk zijn. Doe je voordeel met deze heldere tips!

Tips Google Ads advertenties

  1. Bekijk je advertenties in de huidige context. Let op woorden als ‘virus’ of ‘crisis’, ‘beschermen’ en ‘gezondheid’ bijvoorbeeld. Pas op dat je geen woorden gebruikt die in de huidige context ineens iets heel anders betekenen en gekoppeld worden aan het coronavirus.
  2. Verzending en bezorgtijden. Bekijk nog eens goed of in je advertenties beloftes worden gedaan die je in deze tijd niet meer na kunt komen. Denk dan aan de bezorgtijden. Kun je nog steeds op tijd leveren? Of duurt bezorgen nu wat langer? Kunnen klanten ook in de winkel komen om een product op te halen of is je winkel momenteel gesloten? Zorg ervoor dat al deze informatie klopt, niet alleen op je website, maar ook in de advertenties.
  3. Overweeg de tone of voice. Bekijk hoe de tone of voice is van de huidige koppen, beschrijvingen en landingspagina’s. Kijk ook eens met een scherp oog naar de afbeeldingen en video’s die je momenteel inzet. Zijn deze in de huidige tijd nog wel geschikt?
  4. Communiceer veranderde openingstijden. Zijn je openingstijden veranderd? Pas de advertenties en extensies dan aan. Pas ook je Google Business Bedrijfspagina aan.

Tips om je aan te passen naar de huidige dynamische marktcondities

  1. Beoordeel je prestaties. Zie je opvallende verschuivingen, bijvoorbeeld in de conversie ratio? En in de CPA? Pas dan je strategie aan, beoordeel je budget voor conversie campagnes.
  2. Pauzeer advertentiegroepen of advertenties. Zijn bepaalde producten niet leverbaar of zijn bepaalde diensten (bijvoorbeeld waar grote groepen samenkomen) niet leverbaar. Pauzeer deze advertenties en advertentiegroepen dan ook.

Een tip die wij nog graag aan je meegeven is test in deze periode ook een andere kanalen die je normaal gesproken nog niet zoveel inzet. Denk aan Display, Video of Gmail campagnes. Test ook verschillende doelgroepen. Zeker binnen het Display Netwerk zijn er zoveel mogelijkheden. Zeker weten dat er voor jouw klant ook interessante nieuwe doelgroepen te bereiken zijn. Zorg dat je bij je doelgroep wel zichtbaar blijft. Focus ook op Remarketing, zet je Remarketing al in en valt hier misschien nog meer uit te halen voor jouw klant?

Kortom, het is een lastige tijd voor ondernemers. Vele ondernemers vragen zich vast af of het zinvol is om te blijven investeren in marketingcampagnes. Wij sluiten ons graag aan bij de bevindingen in dit artikel: ‘Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie’.

Hulp nodig van Google AdWords specialist

Heel veel succes met de aanpassingen en het testen van nieuwe mogelijkheden voor jouw klanten in Google Ads. Neem bij vragen contact op met onze AdWords specialist. We helpen je graag!