Responsive ads in het Google Display Netwerk

Responsive Ads bestaan al een aantal maanden, maar nog niet veel adverteerders zetten ze in! Het is een advertentieformaat waarmee standaard tekstadvertenties in het Google Display Netwerk definitief niet meer in te zetten zijn. Nog niet eerder gehoord van Responsive/ Responsieve Advertenties? Lees dan snel dit blog!

Responsive Advertenties zijn advertenties die automatisch worden aangepast aan nagenoeg alle beschikbare advertentieruimten. Dit geldt voor het formaat, het uiterlijk en de indeling van de advertentie.

De voordelen!

1. Vergroot je bereik

Responsive Ads worden automatisch aangepast zodat ze in beschikbare advertentie ruimtes passen op het Google Display Netwerk. Beschikbare advertentieruimtes worden door AdWords automatisch gevuld. Responsive Ads kunnen worden getoond in de volgende formaten:

  • Tekst Ads
  • Afbeeldingsadvertenties
  • Native Ads

Automatisch worden Responsive Ads aangepast aan verschillende apparaten. Kijkt iemand op een mobiele apparaat dan wordt de Ad automatisch voor een mobiele weergave aangepast. Door het grote bereik van Responsive Ads, is het heel belangrijk extra goed te monitoren. Het kan winstgevend zijn om bepaalde plaatsingen en/of apparaten te optimaliseren.

2. Bespaar tijd en geld

Adverteerders op het Display Netwerk waren altijd genoodzaakt om diverse banners te laten ontwerpen.
Responsive Ads bieden daarvoor een oplossing. Uiteraard zijn niet dezelfde mindblowing geanimeerde display advertenties te maken, zoals designers wel kunnen. Met RA’s, hoeven designers alleen een aantal afbeeldingen aan te leveren en AdWords zal automatisch het formaat en de afmeting aanpassen zodat het past in alle beschikbare advertentieruimte.

3. Gemakkelijk op te zetten

Het opzetten van Responsive Ads is eenvoudig en kost niet veel tijd. Om een Ad te maken, heb je een titel, beschrijving, afbeeldingen en een logo nodig.

Responsive Ads

Bron afbeelding: www.business2community.com

 

Vooralsnog is het niet mogelijk om in te zien welk type display advertentie wordt ingezet bij het vertonen van een Responsive Ad. Google overweegt deze functie in 2017 alsnog uit te rollen, om adverteerders meer inzicht te geven in de prestaties van hun advertenties.

Wil je ook gebruik maken van Responsive Ads in het Google Display Netwerk? Neem dan contact op met onze AdWords specialist.