Vanaf september kun je een extra kop en beschrijvingsregel aan je ads op Google toevoegen. Na de Google update twee jaar geleden waarbij uitgebreide tekstadvertenties werden ingevoerd, zijn de advertenties dus nog meer uitgebreid. Maak je nog geen gebruik van uitgebreide tekstadvertenties? Check dan ons vorige blog over hoe je de allerbeste uitgebreide tekstadvertenties maakt.

In Google Ads wordt wel vermeld dat kop 3 en beschrijvingsregel 2 mogelijk niet altijd worden weergegeven. Dit is afhankelijk van of Google Ads voorspelt dat het de resultaten kan verbeteren.
Hieronder een voorbeeld van de vernieuwd advertentieweergave met een extra kop 3 en een extra beschrijving 2:

Uitgebreide tekstadvertenties Google Ads

De voordelen van deze uitgebreide tekstadvertenties

Het uitbreiden van de Google Ads-tekstadvertenties hebben een aantal belangrijke voordelen:

  • Je kunt nog meer zoekwoorden en/of USP’s opnemen in je advertentie.
  • Meer ruimte met je advertentie zorgt er ook voor dat je beter opvalt tussen de andere adverteerders (die nog geen uitgebreide advertenties gebruiken). De doorklikratio van deze nieuwe advertentie ziet er heel goed uit. Wij zien de eerste weken een enorme verbetering van de CTR per advertentiegroep, allemaal dankzij deze nieuwe advertentie!

Tips voor uitgebreide tekstadvertenties in Google Ads

Tot slot nog een aantal tips voor iedereen die direct aan de slag wil met de nieuwe Google Ads-functionaliteit:

  • Vervang niet gelijk al je advertenties. Maar voeg eerst eens per advertentiegroep één nieuwe advertentievariant toe. Test of de CTR en de conversieratio verbeteren t.o.v. de andere advertenties in de groep.
  • Zet je belangrijkste USP’s niet in kop 3 of beschrijvingsregel 2.
  • Maak gebruik van hoofdletters aan het begin van belangrijke woorden en speciale toegestane tekens om je advertentietekst nog meer op te laten vallen.

Wat voor effect deze uitbreiding van Google uiteindelijk heeft? De tijd zal het leren. De komende periode blijven wij deze nieuwe varianten testen en vergelijken met de bestaande tekstadvertenties. De eerste resultaten zijn heel goed, maar we zijn benieuwd naar de resultaten op de lange termijn! Heb jij hulp nodig met deze aanpassing? Neem dan contact op met onze Google AdWords specialist.