In ons vorige blog stonden we stil bij berichtextensies. Sinds november heeft Google AdWords nog een nieuwe extensie ingevoerd: prijsextensies. Met prijsextensies breid je je AdWords advertentie verder uit, zodat deze groter wordt en nog beter opvalt in de zoekresultaten. Hoe kun je het best zo’n prijsextensie gebruiken?

Prijsextensies in AdWords

Door gebruik te maken van prijsextensies kan je direct naar je doelgroep communiceren over de prijzen van jouw producten of diensten. De extensies worden weergegeven onder de reguliere tekstadvertentie. De extensies worden op dit moment alleen getoond wanneer je de nummer 1 positie bezit in de zoekresultaten op mobiele apparaten. Net zoals met de andere advertentie extensies.

Hoe stel je het in?

Een prijsextensie is eenvoudig in te stellen via advertentie extensies. Zorg dat variabelen als de valuta, de taal en de prijsbepaler goed worden ingesteld. Minimaal 3 producten of diensten zijn nodig. De extensies bestaan vervolgens uit een koptekst, een omschrijving, een prijs (vanaf of tot) en natuurlijk een uiteindelijk URL. Dan ziet dat er ongeveer zo uit in Google AdWords:

Prijsextensies

Wat zijn de voordelen?

Ten eerste zijn prijsextensies natuurlijk een hele mooie manier om klanten jouw beste deals te laten zien. Nog voordat klanten op je site komen, hebben ze al een goede prijsindicatie kunnen zien. Zo bespaar je daadwerkelijk op je advertentie uitgaven. Immers, klanten die vanwege de prijs toch afhaken, klikken niet door op de advertentie. Je bereikt op deze manier dus nog relevantere bezoekers naar je website!

Onderzoek wijst uit dat bij onze klanten gemiddeld drie keer vaker op advertenties wordt doorgeklikt als er prijsextensies te zien zijn. Wij kunnen niet wachten tot prijsextensies ook volledig op desktops getoond worden. Dit wordt nu al getest in Amerika. Maar in Nederland hebben we het nog niet gezien. Zodra dit wél zo is, zullen we dat natuurlijk gelijk bekend maken 🙂

AdWords uitbesteden?

Buro Foss is gespecialiseerd in adverteren in het zoeknetwerk en Display Netwerk van Google. Meer weten? Maak dan eens kennis met onze AdWords specialist.