Hoe maak je de allerbeste uitgebreide tekstadvertenties?

Tips voor de beste tekstadvertenties

Waar moet je nu op letten als online marketeer of AdWords/ SEA specialist wanneer je aan de slag gaat met deze uitgebreide tekstadvertenties, ook wel ETA’s genoemd?

In dit blog geven we je alvast een aantal handige tips om super goede uitgebreide tekstadvertenties te maken:

  • Voeg een call to action toe in de advertentie

Een sterke call to action zal lezers in beweging brengen. Het helpt ook de CTR en conversie percentages van de advertenties te verbeteren. Test met diverse call to actions om te achterhalen welke voor jouw specifieke doelgroep het beste werkt.

  • Gebruik alle: dus écht alle advertentie extensies

Een eenvoudige en snelle manier om de performance van je uitgebreide tekstadvertenties te verbeteren is om de volledige range van advertentie extensies te gebruiken.

Bewezen is dat extensies zorgen voor een verbetering van de CTR (met tussen de 10% en 20%) en een stijging van het conversie percentage. Het feit dat uitgebreide tekstadvertenties veel meer ruimte innemen in de zoekresultaten van Google, zorgt blijkbaar voor extra vertrouwen bij de zoekers.

Probeer in elk geval de volgende advertentie extensies toe te voegen:

  1. Extensies voor sitelinks
  2. Highlight-extensies
  3. Extensies voor website-informatie
  4. Oproepextensies
  5. Berichtextensies
  6. Locatie-extensies
  7. Prijsextensies
  8. Recensie-extensies
  • Gebruik een sterke USP

Door een sterke Unique Selling Point te benadrukken bijvoorbeeld in de 2e Kopregel, kun je je écht onderscheiden van je concurrentie.

Stel jezelf de volgende vragen: Waarom zouden mensen die in Google zoeken op mijn advertentie klikken? Wat maakt mijn advertentie nu anders dan die van de concurrent? Ben je uniek in wat je verkoopt? Of juist in hoe je het verkoopt? Ben je uniek omdat je product of dienst iets niet doet of is? Heb je een speciaal aanbod dat je onder de aandacht wil brengen?

Uitgebreide tekstadvertenties

Bron: Inside AdWords Blog

Blijf kritisch op je uitgebreide tekstadvertenties

De update van de nieuwe uitgebreide tekstadvertenties is waarschijnlijk de grootste update die Google heeft geïntroduceerd sinds jaren. We zien bij onze AdWords klanten een duidelijk effect. Een verbetering in de CTR van deze nieuwe advertenties zijn nu nog duidelijk merkbaar. We verwachten echter zodra andere adverteerders ook hun advertenties optimaliseren, deze voorsprong minder wordt.

Belangrijk is het daarom om als SEA specialist voortdurend je tekstadvertenties kritisch te blijven bekijken, te analyseren en optimaliseren.

Binnenkort volgen meer tips van onze AdWords specialist! Meer weten over het uitbesteden van Google AdWords? Neem dan contact met ons op.