Google AdWords uitbesteden of zelf doen?

Wil je Google AdWords uitbesteden of wil je het helemaal zelf doen? Als je als online marketeer of marketing medewerker zelf Google AdWords leert door middel van Google AdWords trainingen en cursussen dan is er een aantal punten waar we je voor willen waarschuwen.

1. Adverteren op teveel zoekwoorden

Een fout die erg vaak wordt gemaakt door niet AdWords specialisten is dat er te veel zoekwoorden in één advertentiegroep zitten. Zoekwoorden die beter gegroepeerd kunnen worden zodat er meer focus ontstaat en je perfecte advertenties kan maken die goed aansluiten bij de zoekwoorden. Het is dus slim om je advertentiegroepen onderscheidend op te zetten. Zorg voor voldoende focus per advertentiegroep en meer relevantie voor de doelgroep.

2. Te laag bieden in de veilingen

Doe je zaken in een sterk competitieve markt? En kunnen de kosten per klik (CPC) hoog oplopen? Veel niet AdWords specialisten zullen geneigd zijn een stuk lager te bieden dan de voorgestelde biedingen in Google Keyword Planner. Maar de ervaring leert dat hoe lager je positie, hoe minder je advertenties worden vertoond. Sterker nog, sta je niet op de eerste pagina met zoekresultaten, dan zal je weinig kliks naar je site ontvangen. Bied je wel een CPC die concurreert met de topposities in Google, dan zullen advertenties worden vertoond op de beste plekken. Dit leidt tot een hogere CTR en uiteindelijk veel succesvollere advertenties.

Google AdWords uitbesteden

3. Niet op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen

Google AdWords ontwikkelt zich in rap tempo. De ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden in Google AdWords gaat zo snel dat de kans dat je iets ontgaat of te laat weet een gemiste kans is. Het optimaal beheren van een AdWords campagne vergt dus veel tijd. AdWords specialisten volgen nieuwe ontwikkeling op de voet zodat ze de nieuwste kansen kunnen toepassen bij hun klanten. Door Google AdWords uit te besteden, profiteer je hier als bedrijf ook van.

Google AdWords uitbesteden of zelf doen?

Heb je als online marketeer voldoende tijd over en wil je alleen een paar basisadvertenties beheren, dan kan je prima Google AdWords zelf beheren. Wil je meer met je campagnes en wil je gebruikmaken van de nieuwste mogelijkheden? Dan is het verstandig om Google AdWords uit te besteden aan een echte AdWords specialist. Lees meer over onze AdWords diensten.