Gebruik aangepaste affiniteitsdoelgroepen

Stel je eens voor, je bent eigenaar van een nieuw bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen en verkopen van golf clubs. Om bekend te worden bij je doelgroep is Display advertising een ‘must’. Mensen gaan niet zoeken naar jouw bedrijf als ze niet weten van jouw bestaan.

In Display advertising kan je gebruikmaken van zoekwoord of interesse targeting, hiermee bereik je over het algemeen een breed publiek. Een andere optie is affiniteitsdoelgroepen. Laten we eens kijken naar de mogelijkheden van affiniteitsdoelgroepen:

Affiniteitsdoelgroepen

Veel doelgroepen lijken niet relevant voor jouw shop. De meest interessante is ‘Golfliefhebbers’. De andere doelgroepen zijn te breed. Kortom, we zijn nog niet tevreden met de juiste targeting voor jouw shop. Je wil zo precies mogelijk je doelgroep targeten, dat bespaart niet alleen budget, maar tegelijkertijd bereik je een geïnteresseerder publiek voor jouw producten.

Aangepaste affiniteitsdoelgroepen opzetten

Naast affiniteitsdoelgroepen is ook mogelijk om gebruikmaken van ‘aangepaste affniteitsdoelgroepen’. We beschreven dit al eerder in een eerder blog over Display adverteren.

We laten hieronder een aantal mogelijkheden zien voor een aangepaste affiniteitsdoelgroepen:

1. Doelgroep bestaande uit bezoekers van concurrerende websites.
2. Doelgroep met bezoekers aan branche gerelateerde websites.
3. Doelgroep met bezoekers aan sites van branche beurzen, conventies of congressen gerelateerd aan jouw producten.
4. Doelgroepen met bezoekers die gedragsgerelateerd zijn aan jouw producten.

Als eigenaar van een golf shop, wil je mensen bereiken die je product gaan gebruiken. Door een combinatie van aangepaste affiniteitsdoelgroepen kan je uiteindelijk heel gericht de juiste doelgroep bereiken. Om terug te komen op het begin van dit blog waarin het mogelijk was om op de affiniteit: ‘Golfliefhebbers’ te targeten, wil je eigenlijk zeker weten dat je golf beoefenaars target en niet mensen die het alleen leuk vinden om naar golf te kijken op tv bijvoorbeeld. De doelgroep pas je dus aan:

 

Aangepaste affniteitsdoelgroepen

Mensen die zoeken op ‘golf swing verbeteren’ bijvoorbeeld zijn golf beoefenaars. Ze spelen golf, met golfclubs en dus zijn ze interessant voor jouw als eigenaar van een golfshop!

Kortom, voor je aan de slag gaat met deze manier van adverteren, verdiep je goed in je doelgroep, hun interesses en affiniteit. Ongetwijfeld vind je voor jouw shop ook interessante mogelijkheden. Hulp nodig? Of meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met onze AdWords specialist.