Display adverteren onmisbaar in online marketing strategie

Toen organisaties begonnen met adverteren op het internet, gebeurde dat jaren geleden nog veel met banners die alleen bestonden uit afbeeldingen. Niet heel succesvol en niet afgestemd op de koopfase waarin de bezoeker zich bevond. Tegenwoordig zie je banners vooral voorzien van dynamische en interactieve content. Wij vinden dat display adverteren onmisbaar is in je online marketing strategie!

Een display campagne opzetten

Een display campagne zetten wij voor je op via het Google Display Netwerk. Hiermee kun je direct adverteren op tienduizenden websites, video’s en apps. Display adverteren kan tegenwoordig heel gericht, op basis van doelgroepen, interesse profielen, onderwerpen, zoekwoorden of specifieke plaatsing.

Ook kun je inspringen op de fase in het verkoopproces waarin de klant zich bevindt. De content van je banner pas je daarop aan. Zo wordt de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment getoond. Display advertising is daarom ook heel geschikt voor remarketing.

Bij dynamische remarketing kun je er zelfs voor zorgen dat een bezoeker van jouw webshop, nogmaals de bezochte (maar niet gekochte) producten te zien krijgt in de banner. Dynamische remarketing is voor webshops dan ook de meest interessante manier van remarketing. Een heel effectief middel om als webshop eigenaar je conversies te optimaliseren.

3 belangrijke display trends voor 2016

  • Remarketing wordt steeds intelligenter

Ken je dat? Je hebt een webshop bezocht en je wordt nog dagen of weken achtervolgd door allerlei remarketing banners van die webshop? Irritant toch? Vooral als je het product al lang in huis hebt! Een goed ingestelde frequency cap zorgt ervoor dat je bezoekers niet irriteert. Ook is het samenstellen van diverse remarketing lijsten met bijbehorende display ads en een passende boodschap, belangrijk voor een succesvolle campagne.

  • Video, video, video…

In 2015 zag je steeds meer video ads voorbijkomen. In 2016 zijn de mogelijkheden voor video display nog groter. Ook hier geldt, kijk goed welke kansen video biedt voor jouw organisatie. Op Facebook, maar ook binnen het Display netwerk van Google zullen steeds meer organisaties kiezen voor een video advertentie.

  • Display advertenties vallen steeds minder goed op

Een trend die in 2015 al te zien was, is native advertising. Dat betekent dat de vorm van de advertentie goed past binnen het geheel van een website waardoor consumenten de ad niet zo snel zien als reclame. Gesponsorde artikelen of promoted Facebook posts zijn voorbeelden daarvan.

Hulp nodig bij Display adverteren?

Wil je aan de slag met display advertising en wil je je doelgroep optimaal bereiken tegen lage kosten? Neem dan contact op met AdWords specialist.