AdWords heeft weer een nieuwe feature uitgerold. Eentje waar wij als specialisten erg blij van worden! De feature is IF-functies voor je tekstadvertenties. Met IF-functies maak je voor elke zoekopdracht aangepaste advertenties die nog relevanter zijn voor potentiële klanten. IF-functies werken alleen in tekstadvertenties die worden weergegeven in het zoeknetwerk. Het zijn parameters tussen accolades ({}). De parameter wordt vervangen door de tekst die je opgeeft, wanneer jouw advertentie wordt geactiveerd door een zoekopdracht. Overal in een tekstadvertentie kun je IF-functies opnemen. Dat kan in de 1e of 2e Kopregel of in de omschrijving. Het is niet mogelijk in het veld met de uiteindelijke URL de functie te gebruiken.

Wanneer gebruik je IF-functies in AdWords?

Stel je hebt een webshop in hardloopschoenen. Je kunt dan je uitgebreide tekstadvertentie aanpassen door mobiele gebruikers een bepaalde aanbieding te tonen, bijvoorbeeld ‘Gratis verzending van mobiele bestellingen’. Zie het voorbeeld hieronder.

IF-functies op mobiel

Bron: https://support.google.com/adwords

Super handig natuurlijk om je mobiele bezoekers over te halen een aankoop te doen in jouw shop!

IF-functies kun je niet alleen gebruiken voor de dimensie apparaat, maar ook voor de dimensie doelgroepen. Stel je hebt een remarketinglijst met “Winkelwagen verlaters”, als je een webshop beheerd, gebruik je dit ongetwijfeld voor je Remarketing campagne. Je kunt nu dit dus ook gebruiken in combinatie met de IF-functie. Want hoe interessant zou het niet zijn als je jouw bezoekers (die niet tot een aankoop overgingen) in de advertentie een aanbieding te tonen. Dit is iets dat tot nu toe nog niet mogelijk was.

IF-functies voor doelgroepen

Bron: https://support.google.com/adwords

Google AdWords uitbesteden?

We kunnen ons best voorstellen dat deze nieuwe toffe feature wel wat vragen oproept. Het is even oefenen, maar we geloven dat dit zeker een succes kan zijn! Kortom, er is weer een nieuwe methode bijgekomen om je doelgroep nog beter te bereiken. Doe er je voordeel mee.

Wil je meer weten over onze Google AdWords diensten? Lees dan verder over de mogelijkheden bij ons als SEA specialist.