Remarketing houdt in dat je advertenties toont aan bezoekers van jouw website. Waarschijnlijk ken je het fenomeen wel, die ontelbare banners die je maar blijven achtervolgen met afbeeldingen van jouw aankomende zonvakantie. Een avondje rondsurfen op zoek naar een leuke vakantie, zorgt er tegenwoordig vrijwel altijd voor dat je nog dagen of weken wordt ‘achtervolgd’. Soms leuk, maar soms zit je er ook echt niet op te wachten. De kunst als adverteerder is om remarketing in te zetten zonder irritatie bij je eerdere bezoekers. Iets wat veel adverteerders nog niet onder de knie hebben.

Zet dynamische remarketing in voor je webshop

Doordat bedrijven remarketing gebruiken, kunnen ze je opnieuw bereiken door middel van relevante advertenties op websites, mobiele apps of in Google zoeken. Voor webshops bestaat er ook nog dynamische remarketing. Deze vorm van adverteren gaat nog een stap verder. Advertenties bevatten dan namelijk alleen die producten die je in een webshop hebt bekeken, de advertenties zijn dus nog een stuk relevanter. Gebruik je Google Shopping? Dan is dynamische remarketing ook zeker interessant!

 

Remarketingmogelijkheden binnen Google AdWords

Binnen het Google netwerk bestaan er diverse mogelijkheden voor remarketing.

  • Standaard: je maakt gebruikt van tekst of beeldadvertenties die worden getoond aan eerdere bezoekers van je website. Deze advertenties worden getoond op websites in het Dispay Netwerk en in apps in het Display Netwerk.
  • Dynamische remarketing: je maakt als adverteerder gebruik van beeldadvertenties met alleen die producten of diensten die een bezoekers ook daadwerkelijk heeft bekeken. Deze advertenties worden getoond op websites en apps binnen het Display Netwerk van Google.
  • Remarketing voor apps: je toont als adverteerder advertenties aan gebruikers van jouw app. De advertenties worden getoond aan gebruikers terwijl ze andere mobiele apps gebruiken of andere mobiele websites bekijken.
  • Remarketing voor het Zoeknetwerk: als adverteerder toon je tekstadvertenties binnen Google Zoeken aan eerdere bezoekers van je site. Voeren ze aanvullende zoekopdrachten in op Google, dan kun je als adverteerder zorgen voor relevante tekstadvertenties naar jouw website.
  • Video remarketing: je toont advertenties aan bezoekers die jouw YouTube Channel hebben bezocht. Je toont deze video advertenties als bezoekers You Tube gebruiken en video’s, websites en apps in het Display Netwerk bekijken.

 

Remarketing is een effectief middel als je jouw verkopen wil verhogen of het aantal aanmeldingen wil verhogen. Mits je een goede strategie hanteert, kan het rendement op investering (ROI), voor alle typen adverteerders aanzienlijk verhogen. In het volgende blog bekijken we de verschillende strategieën die je als adverteerder kunt hanteren.

Wil jij aan de slag met je remarketing strategie? Neem dan contact op met onze AdWords specialisten!