Chat with us, powered by LiveChat

Google AdWords is 17 jaar na de invoering ervan voor vele organisaties een belangrijk onderdeel geworden van de online business en verkoop.
AdWords is een simpel ‘betaal-per-klik’ advertentie dienst die je dus de mogelijkheid geeft zelf advertenties te maken, optimaliseren en analyseren voor jouw bedrijf en producten of diensten. Deze klikbare advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten van Google. Door te adverteren op de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt, bereik je een doelgroep die al interesse heeft in jouw product of dienst. Ze zoeken namelijk al in Google! Heel anders dus dan adverteren op een willekeurige site, in de hoop dat mensen jouw advertentie zien. In dit blog 5 hele goede redenen waarom je direct zou moeten starten met adverteren in Google AdWords.

  • AdWords is meetbaar en flexibel

    Eén van de grootste voordelen van online marketing t.o.v. traditionele marketing, zoals TV of print, is dat online marketing campagnes extreem goed meetbaar zijn.
    Ok, SEO campagnes zijn wellicht nog niet optimaal meetbaar. Omdat je hier nog niet precies kan zeggen wat de exacte aanleiding was dat je voor bepaalde zoektermen hoger in de rankings te vinden bent. Google AdWords campagnes daarentegen is extreem goed meetbaar.
    Google AdWords is ook zeer flexibel. Het biedt eindeloos veel opties om je advertenties te verbeteren en een specifieke doelgroep te bereiken. Door advertentie extensies bijvoorbeeld kun je je advertentie steeds beter en interessanter maken. Tevens kun je door geografische optimalisatie heel goed je specifieke doelgroep beperken. Voor het verbeteren van je naamsbekendheid is het Display Netwerk beschikbaar, een uitstekende manier om te werken aan een groter bereik en meer traffic naar je site.

  • AdWords zorgt sneller voor effect dan SEO

    Het grote nadeel van SEO is dat het maanden kan duren voor je merkt dat je organische resultaten verbeteren. AdWords werkt direct. Zet je morgen een AdWords campagne live, dan ben je ook vanaf morgen te zien in AdWords.

  • Advertenties in AdWords zorgen voor meer betrokkenheid

    AdWords wordt voortdurend verbeterd door Google. Google Shopping bijvoorbeeld is een onderdeel binnen AdWords dat nu niet meer weg te denken is. Deze advertenties zorgen nu in verhouding voor ontzettend veel kliks t.o.v. reguliere advertenties.

  • Controle over je AdWords kosten

    In Google AdWords wordt gewerkt met vaste dag budgetten. Je hoeft dus nooit bezorgd te zijn dat je over budget gaat. Budgetten zijn ook elk moment te verhogen.

  • AdWords veiling

    80% van de zoekresultaten in Google bestaan uit AdWords advertenties. Dit betekent dat meer en meer adverteerders gebruikmaken van AdWords. De SEO resultaten komen eigenlijk steeds lager op de zoekresultaten pagina te staan. De kunst is nu dat je zo effectief adverteert in AdWords dat je de juiste doelgroep bereikt, en het kan winnen van je concurrenten.

Gelukkig biedt AdWords zoveel nieuwe mogelijkheden en kansen dat je als adverteerder deze advertentie mogelijkheid niet mag laten schieten.
Wil je meer weten over AdWords en hoe je dit het beste kan inzetten voor jouw product of dienst? Neem dan contact op met onze AdWords specialist.