20 AdWords tips – tip 6 t/m 10

Op zoek naar de belangrijkste AdWords tips? We schreven al eerder een blog met de eerste 5 AdWords tips die je direct in kunt zetten om je AdWords campagnes te verbeteren. Ben je dus niet tevreden over de resultaten van je huidige campagnes dan kun je met deze tips zorgen voor directe verbetering.

Kost het beheren van Google AdWords je veel tijd en haal je er geen optimale resultaten uit? Dan is het natuurlijk ook te overwegen om eens Google AdWords training te volgen, of hulp te vragen van een expert op het gebied van AdWords.
De volgende 5 AdWords tips dragen ertoe bij dat je morgen al betere resultaten haalt met AdWords.

 

AdWords tips 6 t/m 10

  • Tip 6: Zorg voor de juiste Taalinstellingen

Kies de juiste taalinstellingen. Is jouw doelgroep Nederlands of spreken ze een andere taal? Standaard staat de taal van een nieuwe AdWords campagne ingesteld op alleen ‘Nederlands’. Je advertentie wordt dan alleen getoond wanneer mensen de Nederlandse versie van Google Zoeken gebruiken. De Engelstalige versie van Google Zoeken wordt ook veel gebruikt in Nederland. Onze tip is dan ook om deze beide talen in te stellen. En alle andere talen die niet van toepassing zijn ook uit te schakelen!

  • Tip 7: Zorg voor de juiste Landinstellingen

Wat is je doelmarkt? Heb je alleen Nederlandse klanten? Of heb je ook klanten in België? Bedenk goed of je een campagne op meerdere landen tegelijk target of dat je per campagne verschillende versies maakt per land. Zorg dat je goed aansluit op je doelmarkt en kies de juiste targetting methode.

  • Tip 8: Zorg voor een goede Advertentieplanning

Standaard worden de advertenties binnen Google AdWords 24/7 getoond. Onze tip is om bepaalde tijdstippen uit te schakelen voor vertoning van je advertenties. Je verbetert hiermee de kwaliteit van je campagnes. Doe dit op het moment dat je een goed beeld hebt van de resultaten gedurende de dag.

  • Tip 9: Target de campagnes duidelijk op een bepaald Netwerk

Kies er altijd voor om de verschillende netwerken (Zoeknetwerk, Display netwerk) te scheiden. Voor beide netwerken gelden namelijk andere doelgroepen. De CTR’s verschillen ook nogal tussen beide netwerken. Doorgaans scoor je binnen het Display netwerk lagere CTR’s. Je hebt vaak een veel breder bereik (meer vertoningen), maar daardoor ook minder klikken. Als je op beide netwerken adverteert, heeft de lage CTR van het Display netwerk altijd een negatieve invloed op de resultaten binnen het zoeknetwerk.

  • Tip 10: Kies een optimale biedstrategie

Maak een keuze uit strategieën die worden toegepast op één campagne (zoals handmatig CPC-bieden), of flexibele biedstrategieën als ‘Klikken maximaliseren binnen doelbesteding’ of ‘Zoekpaginalocatie targeten’ die kunnen worden toegepast op verschillende campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden.

Richt je je campagnes op vertoningen, klikken of wil je conversies maximaliseren? Je kiest dan als biedopties CPM, CPC of CPA. Wij adviseren om vooral te kijken naar de flexibele biedstrategieën die je binnen AdWords kunt gebruiken.

 

 

Er zijn 5 veelgebruikte flexibele biedstrategieën. Het spreekt voor zich dat je strategie afhangt van de doelstellingen van je campagnes.

  • Verbeterde CPC: AdWords verhoogt of verlaagt (tot -100%) automatisch je biedingen op basis van de waarschijnlijkheid dat een klik tot een conversie leidt. Uiteraard werkt dit alleen als je de conversies ook hebt ingesteld! Je behaalt op deze manier zoveel mogelijk conversies, maar houdt toch de controle over de biedingen voor de zoekwoorden.
  • Locatie doelzoekpagina: AdWords past automatisch de biedingen aan voor een toppositie (1-3). Bijvoorbeeld interessant op merkgerelateerde zoekwoorden. Stel wel een maximum CPC in. Zo houdt je toch enigszins de controle!
  • Doel CPA: AdWords stelt automatisch je biedingen in op basis van een gemiddelde CPA-doelstelling. Deze strategie is interessant als je te maken hebt met leads (acquisities) en geen directe sales. Ook is het van belang dat je een maximum qua kosten per acquisitie voor ogen hebt.
  • Klikken maximaliseren: Gebruik deze strategie als je zoveel mogelijk verkeer naar je website wil hebben binnen een bepaald budget.
  • Doelrendement op advertentie uitgaven: Bij deze strategie wordt de biedingen aangepast op basis van een optimale ROI. AdWords houdt rekening met verschillende conversiewaardes en biedt meer voor conversies met een hogere conversiewaarde.

Volgende week, lees je in dit blog weer 5 Adwords tips. Kan je niet wachten en heb je direct hulp nodig met Google Adwords, roep dan de hulp in van een AdWords expert van Buro Foss.