20 AdWords tips – de eerste 5 tips

Op zoek naar de belangrijkste AdWords tips? We schreven al eerder over de belangrijkste dingen die je vooral niet moet doen als je Google Adwords campagnes beheert in ons blog: AdWords, not to-do top 10. We bespreken in de komende blogs onze top 20 AdWords tips die je direct in kunt zetten om je AdWords campagnes te verbeteren. Ben je dus niet tevreden over de resultaten van je huidige campagnes dan kun je met deze tips zorgen voor directe verbetering.

Adwords tips voor als je AdWords zelf wil beheren

 

Kost het beheren van Google AdWords je veel tijd en haal je er geen optimale resultaten uit? Dan is het natuurlijk ook te overwegen om eens Google AdWords training te volgen, of hulp te vragen van een expert op het gebied van AdWords.
Zoals beloofd 20 tips die er volgens ons toe bijdragen dat je morgen al betere resultaten haalt met AdWords. In dit blog de eerste 5 AdWords tips.

  • Tip 1: Doe een zoekwoorden onderzoek of laat dit doen.
    Heb je een zoekwoorden onderzoek gedaan voordat je de campagnes maakte?
    Nog vaak genoeg wordt er te snel gestart met het maken van zomaar een aantal campagnes. Een zoekwoorden onderzoek wordt te vaak nog onderschat. Terwijl je met zo’n onderzoek eigenlijk de indeling van je campagnes en advertentiegroepen bepaald. Weet je niet hoe je een zoekwoorden onderzoek aanpakt? Lees dan verder over het doen van een zoekwoorden onderzoek.
  • Tip 2: Zorg voor een optimale structuur van je Adwords account.
    De prestaties van je campagnes staat of valt met de structuur die je aan je campagnes geeft. Zorg voor campagnes en advertentiegroepen die specifiek genoeg zijn. Heb je een webshop en verkoop je bijvoorbeeld kleding? Deel je campagnes dan in op het soort kleding, dus jassen, truien, t-shirts etc. De advertentiegroepen kunnen vervolgens bestaan uit de diverse merken die je verkoopt. Zo heb je bijvoorbeeld een campagne: Jassen. De campagne bestaat dan uit 5 advertentiegroepen/merken.
  • Tip 3: Maak goede en voldoende advertenties per advertentiegroep.
    Wat maakt een AdWords advertentie nu een goede advertentie? Waarom werkt de ene advertentie zo goed en de andere niet? Door verschillende advertenties in te zetten per advertentiegroep, zie wat wel en niet goed werkt. Probeer te variëren met de teksten, titels en zichtbare url’s.
  • Tip 4: Gebruik advertentie extensies in je advertenties.
    Er zijn verschillende soorten advertentie extensies die je advertenties verbeteren. Sitelink extensies zijn wellicht de meest bekende.  Highlight extensies zijn ook zeer waardevol. Deze ‘highlighten’ als het ware je u.s.p’s. Oproepextensies en recensie extensies zijn ook interessant om toe te voegen aan je ad. Nieuw zijn de website-informatie extensies die echt de kenmerken van je bedrijf, product of dienst weergeven.

 

Even je geheugen opfrissen? Bekijk dan deze video over de mogelijkheden van advertentie extensies:

 

  • Tip 5: Gebruik verschillende zoekwoord typen.
    Bedenk goed hoe je adverteert. Zet je ‘exacte zoekwoorden’ in, of zet je zoekwoorden in als ‘woordgroepen’ of gebruik je ‘brede zoekwoorden’? Een goede combinatie hiervan zorgt voor een optimaal resultaat.

Volgende week, lees je in dit blog weer 5 Adwords tips. Kan je niet wachten en heb je direct hulp nodig met Google Adwords, roep dan de hulp in van een AdWords expert van Buro Foss.