Responsive ads in het Google Display Netwerk

Responsieve ads bestaan al een aantal maanden, maar nog niet veel adverteerders zetten ze in! Het is een advertentieformaat waarmee standaard tekstadvertenties in het Google Display Netwerk definitief niet meer in te zetten zijn. Nog niet eerder gehoord van responsive/ responsieve advertenties? Lees dan snel dit blog!


Lees meer

In één oogopslag inzicht in je AdWords resultaten

Tijdens het beheer van onze AdWords campagnes maken we vaak gebruik van dimensies. Het is één van de hulpmiddelen voor AdWords optimalisatie. Het geeft je direct inzicht in je AdWords resultaten.


Lees meer

Conversie attributie in Google Analytics

Conversie attributie in Google Analytics geeft je inzicht in de waarde van je marketingkanalen voor de omzet. We lieten dit al even zien in een van onze eerdere blogs: Welke marketingkanalen zorgen voor conversies? Om nu te bepalen wat de waarde is van je marketingkanalen, analyseer je het rapport: ‘ondersteunende conversies’ in Google Analytics.


Lees meer

AdWords IF-functies nu uitgerold

AdWords heeft weer een nieuwe feature uitgerold. Eentje waar wij als specialisten erg blij van worden! De feature is IF-functies voor je tekstadvertenties. Met IF-functies maak je voor elke zoekopdracht aangepaste advertenties die nog relevanter zijn voor potentiële klanten. IF-functies werken alleen in tekstadvertenties die worden weergegeven in het zoeknetwerk.


Lees meer

5 redenen om te adverteren in Google AdWords

AdWords is een simpel ‘betaal-per-klik’ advertentie dienst die je dus de mogelijkheid geeft zelf advertenties te maken, optimaliseren en analyseren voor jouw bedrijf en producten of diensten. Deze klikbare advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten van Google.


Lees meer

Nieuw in AdWords: prijsextensies

In ons vorige blog stonden we stil bij berichtextensies. Sinds november heeft Google AdWords nog een nieuwe extensie ingevoerd: prijsextensies. Met prijsextensies breid je je AdWords advertentie verder uit, zodat deze groter wordt en nog beter opvalt in de zoekresultaten. Hoe kun je het best zo’n prijsextensie gebruiken?


Lees meer

Nieuw in AdWords: Berichtextensies

Google AdWords heeft vele knoppen waar je aan kunt draaien. Het zijn er zoveel dat je ze als adverteerder gemakkelijk over het hoofd kan zien. Vandaag besteden we daarom aandacht aan nieuwe AdWords extensies, namelijk berichtextensies, en de waarde die ze kunnen toevoegen.


Lees meer

Doelgroeptargeting in Display advertising

Met doelgroeptargeting binnen het Display Netwerk bereik je personen die geïnteresseerd zijn producten of diensten die vergelijkbaar zijn met het aanbod van jouw bedrijf. Personen zijn dus niet specifiek in Google op zoek, maar ze browsen op websites, apps of bekijken video’s die niet direct te maken hebben met jouw producten of diensten.


Lees meer

Nieuw in AdWords: Demografische targeting

Ondanks dat Google adverteerders al heel veel mogelijkheden geeft om campagnes optimaal in te zetten, komt Google AdWords nu met de mogelijkheid om te optimaliseren niet op basis van CTR’s of CPC’s of ROI maar puur op basis van de doelgroep. Dit wordt demografische targeting genoemd.


Lees meer

In een paar stappen Google Shopping optimaliseren

Hoe haal je het optimale uit je Shopping campagnes? In dit blog een aantal belangrijke tips hoe je in een paar stappen de campagnes in Google Shopping kunt optimaliseren.


Lees meer

Update: sterren in Google AdWords

Google heeft tijdens de zomermaanden de richtlijnen voor het tonen van de verkopersbeoordelingen (sterren in Google AdWords) bij de AdWords advertenties aangepast. Waar je eerder slechts 30 beoordelingen in de afgelopen 12 maanden nodig had voor de sterren, heb je er nu maar liefst 150 nodig!


Lees meer

Inzicht in Assisted Conversions

De rapportage 'Assisted Conversions' laat zien welke bronnen/kanalen een bezoeker nog meer heeft gebruikt voordat een conversie plaatsvond via de laatst gebruikte bron. Heb je hier nog geen ervaring mee? Lees dan snel verder!


Lees meer