Instagram shopping

Instagram Shopping: zo werkt het

Instagram is vandaag de dag ontzettend populair. Dit sociale netwerk, waarin het draait om het delen van foto’s, heeft dan ook een actieve gebruikersbasis van meer dan 800 miljoen mensen.Wist je dat Instagram ook een enorme kans biedt aan ondernemers die zich richten op e-commerce? Instagram Shopping is zo’n kans! Hoe dat precies zit, vertellen we je hier.


Lees Meer

Attributiemodellen

Attributiemodellen in Google Ads

Attributiemodellen in Google Ads bepalen hoe de waarde voor conversies wordt toegewezen aan verschillende contactmomenten in de customer journey. Standaard staat het attributiemodel binnen Google Ads op ‘last click’. Dat betekent dat de waarde van een conversie volledig wordt toegewezen aan het laatste kanaal voor de conversie.


Lees Meer

Facebook én Google Ads: 4 slimme strategieën

Vaak behandelen marketeers en organisaties hun advertising kanalen als ‘losse’ kanalen.
Facebook en Google AdWords worden naast elkaar ingezet. De resultaten worden met elkaar vergeleken. In dit blog willen we laten zien dat je er ook op een andere manier naar kunt kijken.


Lees Meer

6 grote veranderingen in AdWords

Tijdens Google Marketing Live afgelopen 10 juli werden meerdere grote veranderingen aangekondigd in Google AdWords. In dit blog praten we je bij over onze favoriete zes nieuwe ontwikkelingen in Google AdWords.


Lees Meer

Facebook advertising: 9 tips voor optimale ads

Er komt veel bij kijken voordat een Facebook ad echt succesvol wordt. Je hebt de juiste targeting nodig, een geweldige afbeelding of video, en aansprekende content. In dit blog over Facebook advertising vind je 9 tips voor het schrijven van optimale Facebook ads.


Lees Meer

Customer journey

De customer journey beïnvloeden met Google AdWords

De customer journey wordt verdeeld in vijf fases: bewustwording, bekendheid, overweging, aankoop en loyaliteit. In deze blog behandelen wij vier van de vijf fases van de customer journey waaraan Google AdWords optimaal kan bijdragen.


Lees Meer

Instagram adverteren

Instagram adverteren slim aanpakken in 3 stappen

Hoe pak je Instagram adverteren slim aan? Circa 4,1 miljoen Nederlanders gebruikt het kanaal. 2,1 miljoen mensen gebruiken Instagram dagelijks, dat is zelfs 40 procent meer dan in 2017. Volg onze 3 stappen en zet Instagram adverteren succesvol in!


Lees Meer

Google Ad Grants

Grote veranderingen in Google Grants

De veranderingen in het Google Ad Grants programma zijn groot. Het Google Ad Grants programma geeft verschillende non-profitorganisaties de mogelijkheid AdWords campagnes te draaien ter waarde van een mediabudget van $10.000,- per maand.


Lees Meer

Conversiepaden analyseren met Google Analytics

Conversiepaden analyseren met Google Analytics

Om bezoekers op jouw website te verleiden tot het verzenden van bijvoorbeeld een contactaanvraag, aanmeldingen voor een nieuwsbrief, versturen van een sollicitatie of een aankoop op jouw website is het belangrijk om te achterhalen hoe bezoekers door jouw website bewegen.


Lees Meer

AdWords uitbesteden

AdWords uitbesteden?

Beheer je Google AdWords nu zelf, maar wil je graag kunnen focussen op je business? Wil jij Adwords uitbesteden aan een AdWords specialist die dagelijks jouw campagnes beheert. En het beste resultaat uit jouw campagnes behaald?


Lees Meer

AdWords uitbesteden

Google AdWords uitbesteden of zelf doen?

Wil je Google AdWords uitbesteden of wil je het helemaal zelf doen? Als je als online marketeer of marketing medewerker zelf Google AdWords leert door middel van Google AdWords trainingen en cursussen dan is er een aantal punten waar we je voor willen waarschuwen.


Lees Meer

AdWords advertentieplanning

Advertentieplanning in Google AdWords

De functie advertentieplanning in Google AdWords geeft de mogelijkheid om biedingen op zoekwoorden aan te passen voor bepaalde dagen, dagdelen of uren. Een adverteerder die bijvoorbeeld vooral B2B verkoopt, kan er voor kiezen campagnes in het weekend minder intensief te voeren en juist op de doordeweekse dagen volop zichtbaar te zijn.


Lees Meer