Customer journey

De customer journey beïnvloeden met Google AdWords

De customer journey wordt verdeeld in vijf fases: bewustwording, bekendheid, overweging, aankoop en loyaliteit. In deze blog behandelen wij vier van de vijf fases van de customer journey waaraan Google AdWords optimaal kan bijdragen.


Lees Meer

Google Ad Grants

Grote veranderingen in Google Grants

De veranderingen in het Google Ad Grants programma zijn groot. Het Google Ad Grants programma geeft verschillende non-profitorganisaties de mogelijkheid AdWords campagnes te draaien ter waarde van een mediabudget van $10.000,- per maand.


Lees Meer

Conversiepaden analyseren met Google Analytics

Conversiepaden analyseren met Google Analytics

Om bezoekers op jouw website te verleiden tot het verzenden van bijvoorbeeld een contactaanvraag, aanmeldingen voor een nieuwsbrief, versturen van een sollicitatie of een aankoop op jouw website is het belangrijk om te achterhalen hoe bezoekers door jouw website bewegen.


Lees Meer

AdWords uitbesteden

AdWords uitbesteden?

Beheer je Google AdWords nu zelf, maar wil je graag kunnen focussen op je business? Wil jij Adwords uitbesteden aan een AdWords specialist die dagelijks jouw campagnes beheert. En het beste resultaat uit jouw campagnes behaald?


Lees Meer

AdWords uitbesteden

Google AdWords uitbesteden of zelf doen?

Wil je Google AdWords uitbesteden of wil je het helemaal zelf doen? Als je als online marketeer of marketing medewerker zelf Google AdWords leert door middel van Google AdWords trainingen en cursussen dan is er een aantal punten waar we je voor willen waarschuwen.


Lees Meer

AdWords advertentieplanning

Advertentieplanning in Google AdWords

De functie advertentieplanning in Google AdWords geeft de mogelijkheid om biedingen op zoekwoorden aan te passen voor bepaalde dagen, dagdelen of uren. Een adverteerder die bijvoorbeeld vooral B2B verkoopt, kan er voor kiezen campagnes in het weekend minder intensief te voeren en juist op de doordeweekse dagen volop zichtbaar te zijn.


Lees Meer

Tips voor uitgebreide tekstadvertenties

Hoe maak je de allerbeste uitgebreide tekstadvertenties?

In dit blog geven we je alvast een aantal handige tips om als AdWords specialist super goede uitgebreide tekstadvertenties te maken. Snel aan de slag!


Lees Meer

Adverteren op YouTube

Benieuwd of adverteren op YouTube ook voor jou interessant is? In dit blog vertellen we eerst over de soorten advertenties die er mogelijk zijn op het videokanaal. In de afgelopen 12 jaar is YouTube enorm gegroeid. Inmiddels gebruiken zo’n 1 biljoen mensen YouTube.


Lees Meer

5 tips voor een converterende landingspagina

Stel je hebt een aantal steengoede AdWords campagnes live staan, de CTR is top, de kwaliteitsscore is ook goed, maar het bouncepercentage is toch nog hoog. Kortom, de hoogste tijd om je landingspagina te controleren. Het is namelijk leuk dat je wel relevante bezoekers naar je site weet te halen, maar het is ook belangrijk dat deze bezoekers daadwerkelijk die offerte aanvraag, contact aanvraag of aankoop doen.


Lees Meer

Gebruik aangepaste affiniteitsdoelgroepen

Gebruik aangepaste affiniteitsdoelgroepen

Stel je eens voor, je bent eigenaar van een nieuw bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen en verkopen van golf clubs. Om bekend te worden bij je doelgroep is Display advertising een ‘must’. Mensen gaan niet zoeken naar jouw bedrijf als ze niet weten van jouw bestaan. Met aangepaste affiniteitsdoelgroepen kan je heel gericht jouw doelgroep targeten. Lees er alles over in dit blog.


Lees Meer

Bing Ads

Onderschat Bing adverteren niet!

Bing Ads heeft in vergelijking met Google AdWords natuurlijk nog maar een klein marktaandeel. Maar het is zonde om extra potentieel rendement van 9% door Bing te laten liggen!


Lees Meer

AdWords advertentie extensies

AdWords krachtiger maken met advertentie extensies

Advertentie extensies zijn een type advertentie indeling, waarmee extra informatie over je bedrijf kan worden weergegeven in Google AdWords. Ze zijn een uitbreiding (extensie) van de tekstadvertentie. De voordelen van het gebruiken van extensies zijn ten eerste dat de grootte van de advertentie toeneemt, hierdoor wordt de advertentie beter zichtbaar in de zoekresultaten van Google.


Lees Meer