Blogs over online marketing

Aangepaste doelgroepen in Google Ads

Aangepaste doelgroepen in Google Ads

De afgelopen jaren zien we diverse features gelanceerd worden in Google Ads. Nieuwe features komen en andere verdwijnen, soms zien we verbeteringen in bestaande features.Recent zien we in het Google Display Netwerk een verandering in doelgroep targeting. Custom intent audiences en custom affinity audiences zijn nu gecombineerd in Custom audiences/ Aangepaste doelgroepen.
Beeldextensies in Google Ads

Beeldextensies in Google Ads

Beeldextensies zijn de meest recente ad extensies die we kunnen gebruiken in het Google Ads platform. Met beeldextensies kun je een aantal afbeeldingen toevoegen als visueel component aan de bestaande zoekadvertenties. Je zoekadvertenties zullen er aantrekkelijker uitzien én meer opvallen.
Google Analytics 4; de voor- en nadelen

Google Analytics 4; de voor- en nadelen

Sinds november heb je de mogelijkheid om je Analytics te ‘upgraden’ naar dit nieuwe Google Analytics 4 (GA4). Van veel klanten heb ik hier al vragen over gehad en we helpen onze klanten ook graag met het instellen van deze nieuwe versie.
Tips voor Google Ads tijdens coronacrisis

Tips voor Google Ads tijdens coronacrisis

Google plaatste deze week een aantal tips hoe je in tijden van de huidige coronacrisis het beste om kunt gaan met je Google campagnes. De huidige tijd heeft een enorme impact op onze alledaagse business en consumentengedrag, dat mag duidelijk zijn. Doe je voordeel met deze heldere tips!
6 fouten in het Google Display Netwerk

6 fouten in het Google Display Netwerk

Het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent of hoe groot je advertentiebudget is. Er zijn altijd een aantal algemene regels voor het managen van campagnes in het Google Ads Netwerk. Ik heb ruime ervaring met het opzetten en managen van succesvolle campagnes in het Google Display Netwerk. Vaak zien we bij nieuwe klanten (en accounts die ik heb overgenomen) dezelfde fouten.
Nieuw in Google Ads: leadformulier extensies

Nieuw in Google Ads: leadformulier extensies

Google Ads is op dit moment een nieuwe extensie voor advertenties aan het uitrollen over alle accounts in Google. Leadformulier extensies zijn geïntroduceerd zodat gebruikers niet naar een website hoeven te gaan om te converteren. Conversie vindt plaats binnen de zoekresultaten van Google.
Gemiddelde positie in Google Ads verdwijnt

Gemiddelde positie in Google Ads verdwijnt

Begin 2019 kondigde Google Ads al aan dat de gemiddelde positie later dit jaar als statistiek uit Google Ads zou verdwijnen. Eind september is het dan zover. Vanaf 30 september kun je geen gebruik meer maken van de gemiddelde positie in Google Ads.
Tips voor Google AdWords advertenties

Tips voor Google AdWords advertenties

Goede Google AdWords advertenties schrijven is anders dan advertentieteksten schrijven voor Facebook. Verschillende kanalen vergen andere technieken. In dit blog vind je 2 simpele maar zeer doeltreffende tips voor het schrijven van goede Google AdWords advertenties.
Nieuw in Google Ads: Discovery Ads

Nieuw in Google Ads: Discovery Ads

Op Google Marketing Live worden de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online advertising gepresenteerd. Een evenement om in de gaten te houden als je als online marketeer of SEA specialist elke dag met online advertising werkt. Eén van deze nieuwe ontwikkelingen die werd besproken is de komst van Discovery Ads.
Tips voor succesvolle Smart Shopping campagnes

Tips voor succesvolle Smart Shopping campagnes

Google Ads blijft innoveren. Zo werd tijdens het Google Accelerate event eind vorig jaar al ‘Smart Shopping Campaigns’ aangekondigd. Met Smart Shopping campagnes worden bestaande productfeed en items gecombineerd met machine learning van Google om in verschillende netwerken verschillende advertenties weer te geven.