Blogs over online marketing

Tips voor Google Ads tijdens coronacrisis

Tips voor Google Ads tijdens coronacrisis

Google plaatste deze week een aantal tips hoe je in tijden van de huidige coronacrisis het beste om kunt gaan met je Google campagnes. De huidige tijd heeft een enorme impact op onze alledaagse business en consumentengedrag, dat mag duidelijk zijn. Doe je voordeel met deze heldere tips!
6 fouten in het Google Display Netwerk

6 fouten in het Google Display Netwerk

Het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent of hoe groot je advertentiebudget is. Er zijn altijd een aantal algemene regels voor het managen van campagnes in het Google Ads Netwerk. Ik heb ruime ervaring met het opzetten en managen van succesvolle campagnes in het Google Display Netwerk. Vaak zien we bij nieuwe klanten (en accounts die ik heb overgenomen) dezelfde fouten.
Nieuw in Google Ads: leadformulier extensies

Nieuw in Google Ads: leadformulier extensies

Google Ads is op dit moment een nieuwe extensie voor advertenties aan het uitrollen over alle accounts in Google. Leadformulier extensies zijn geïntroduceerd zodat gebruikers niet naar een website hoeven te gaan om te converteren. Conversie vindt plaats binnen de zoekresultaten van Google.
Gemiddelde positie in Google Ads verdwijnt

Gemiddelde positie in Google Ads verdwijnt

Begin 2019 kondigde Google Ads al aan dat de gemiddelde positie later dit jaar als statistiek uit Google Ads zou verdwijnen. Eind september is het dan zover. Vanaf 30 september kun je geen gebruik meer maken van de gemiddelde positie in Google Ads.
Tips voor Google AdWords advertenties

Tips voor Google AdWords advertenties

Goede Google AdWords advertenties schrijven is anders dan advertentieteksten schrijven voor Facebook. Verschillende kanalen vergen andere technieken. In dit blog vind je 2 simpele maar zeer doeltreffende tips voor het schrijven van goede Google AdWords advertenties.
Nieuw in Google Ads: Discovery Ads

Nieuw in Google Ads: Discovery Ads

Op Google Marketing Live worden de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online advertising gepresenteerd. Een evenement om in de gaten te houden als je als online marketeer of SEA specialist elke dag met online advertising werkt. Eén van deze nieuwe ontwikkelingen die werd besproken is de komst van Discovery Ads.
Tips voor succesvolle Smart Shopping campagnes

Tips voor succesvolle Smart Shopping campagnes

Google Ads blijft innoveren. Zo werd tijdens het Google Accelerate event eind vorig jaar al ‘Smart Shopping Campaigns’ aangekondigd. Met Smart Shopping campagnes worden bestaande productfeed en items gecombineerd met machine learning van Google om in verschillende netwerken verschillende advertenties weer te geven.
Handige tips voor responsieve zoekadvertenties

Handige tips voor responsieve zoekadvertenties

Toen Google de responsieve zoekadvertenties introduceerde was mijn eerste reactie: Top! Eindelijk genoeg karakters om goede advertentieteksten te schrijven. Maar niks was minder waar. Ineens waren er wel heel veel lege regels die ingevuld moesten worden. Voor mij werkt het het beste om advertenties en met name de Koppen te zien als aanvullende informatie die je normaal gesproken in een extensie zou zetten omdat het niet past in een Kopregel.
Veelgestelde vragen aan een AdWords bureau

Veelgestelde vragen aan een AdWords bureau

De afgelopen jaren ontvingen we bij Buro Foss vaak dezelfde vragen via de mail, chat en telefoon over onze werkwijze als Google AdWords bureau. Vragen die we ons heel goed kunnen voorstellen. Daarom hebben we ze nu eens verzameld in dit blog. We beloven dat we ze nog een vaste plek op de site gaan geven! 
4 AdWords features om je doelgroep beter te bereiken

4 AdWords features om je doelgroep beter te bereiken

Dit blog verscheen eerder op Frankwatching. Wij plaatsen nu een ge-update versie van dit blog. Tijdens het jaarlijks Google Marketing Next Event kondigde Google vorig jaar een aantal mooie nieuwe AdWords features aan. Met deze nieuwe features kun je nog beter optimaliseren zodat je de juiste doelgroep voor jouw aanbod bereikt.