Tips voor uitgebreide tekstadvertenties

Hoe maak je de allerbeste uitgebreide tekstadvertenties?

In dit blog geven we je alvast een aantal handige tips om als AdWords specialist super goede uitgebreide tekstadvertenties te maken. Snel aan de slag!


Lees Meer

Adverteren op YouTube

Benieuwd of adverteren op YouTube ook voor jou interessant is? In dit blog vertellen we eerst over de soorten advertenties die er mogelijk zijn op het videokanaal. In de afgelopen 12 jaar is YouTube enorm gegroeid. Inmiddels gebruiken zo’n 1 biljoen mensen YouTube.


Lees Meer

5 tips voor een converterende landingspagina

Stel je hebt een aantal steengoede AdWords campagnes live staan, de CTR is top, de kwaliteitsscore is ook goed, maar het bouncepercentage is toch nog hoog. Kortom, de hoogste tijd om je landingspagina te controleren. Het is namelijk leuk dat je wel relevante bezoekers naar je site weet te halen, maar het is ook belangrijk dat deze bezoekers daadwerkelijk die offerte aanvraag, contact aanvraag of aankoop doen.


Lees Meer

Gebruik aangepaste affiniteitsdoelgroepen

Gebruik aangepaste affiniteitsdoelgroepen

Stel je eens voor, je bent eigenaar van een nieuw bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen en verkopen van golf clubs. Om bekend te worden bij je doelgroep is Display advertising een ‘must’. Mensen gaan niet zoeken naar jouw bedrijf als ze niet weten van jouw bestaan. Met aangepaste affiniteitsdoelgroepen kan je heel gericht jouw doelgroep targeten. Lees er alles over in dit blog.


Lees Meer

Bing Ads

Onderschat Bing adverteren niet!

Bing Ads heeft in vergelijking met Google AdWords natuurlijk nog maar een klein marktaandeel. Maar het is zonde om extra potentieel rendement van 9% door Bing te laten liggen!


Lees Meer

AdWords advertentie extensies

AdWords krachtiger maken met advertentie extensies

Advertentie extensies zijn een type advertentie indeling, waarmee extra informatie over je bedrijf kan worden weergegeven in Google AdWords. Ze zijn een uitbreiding (extensie) van de tekstadvertentie. De voordelen van het gebruiken van extensies zijn ten eerste dat de grootte van de advertentie toeneemt, hierdoor wordt de advertentie beter zichtbaar in de zoekresultaten van Google.


Lees Meer

ETA's

5 Tips voor Expanded Tekst Ads

Sinds januari dit jaar is het niet meer mogelijk om “oude” tekstadvertenties aan te maken en te bewerken. Daarvoor in de plaats zijn er dus nu Expanded Tekst Ads. Wij testen al een tijdje met de nieuwe standaard tekstadvertenties. In dit blog 5 tips voor het maken van uitgebreide tekst ads, oftewel Expanded Tekst Ads.


Lees Meer

URL builder

Meet je nieuwsbrief met de URL builder

Benieuwd wat jouw nieuwsbrief lezers op je website precies doen? Veel organisaties stoeien met het beter analyseren van de nieuwsbrieven die ze sturen. Dé oplossing hiervoor is UTM campaign tracking met behulp van de URL builder. Gebruik je dit niet dan worden alle bezoekers via je nieuwsbrief gezien als ‘Direct verkeer’. Dat is niet wat je wil!


Lees Meer

AdWords uitbesteden

AdWords uitbesteden?

Beheer je Google AdWords nu zelf, maar wil je graag kunnen focussen op je business? Wil jij Adwords uitbesteden aan een AdWords specialist die dagelijks jouw campagnes beheert. En het beste resultaat uit jouw campagnes behaald?


Lees Meer

Responsive ads in het Google Display Netwerk

Responsieve ads bestaan al een aantal maanden, maar nog niet veel adverteerders zetten ze in! Het is een advertentieformaat waarmee standaard tekstadvertenties in het Google Display Netwerk definitief niet meer in te zetten zijn. Nog niet eerder gehoord van responsive/ responsieve advertenties? Lees dan snel dit blog!


Lees Meer

dimensies AdWords

In één oogopslag inzicht in je AdWords resultaten

Tijdens het beheer van onze AdWords campagnes maken we vaak gebruik van dimensies. Het is één van de hulpmiddelen voor AdWords optimalisatie. Het geeft je direct inzicht in je AdWords resultaten.


Lees Meer

Conversies in Google Analytics

Conversie attributie in Google Analytics

Conversie attributie in Google Analytics geeft je inzicht in de waarde van je marketingkanalen voor de omzet. We lieten dit al even zien in een van onze eerdere blogs: Welke marketingkanalen zorgen voor conversies? Om nu te bepalen wat de waarde is van je marketingkanalen, analyseer je het rapport: ‘ondersteunende conversies’ in Google Analytics.


Lees Meer