Onderschat Bing adverteren niet!

Bing adverteren is misschien wel de meest onderschatte advertentiemogelijkheid. Bing groeit jaar na jaar. Als eigenaar van Bing, heeft Microsoft het doel om de zoekmachine overal te integreren. Zo is Bing al de standaard zoekmachine voor o.a. Internet Explorer, diverse Apple apparaten, Facebook en X-Box.

Bing adverteren zinvol?

Bing Ads heeft in vergelijking met Google AdWords natuurlijk nog maar een klein marktaandeel. Maar het is zonde om extra potentieel rendement van 9% door Bing te laten liggen!
Veel adverteerders geven prioriteit aan adverteren in Google AdWords. Best logisch, want Google heeft verreweg het grootste marktaandeel als zoekmachine. Toch blijkt het Bing platform een enorm bereik te genereren.

Bing adverteren biedt diverse voordelen. We zetten ze hier op een rijtje:

  • De concurrentie is op Bing veel minder groot. Dit komt omdat toch nog steeds erg veel bedrijven Bing Ads niet zo interessant vinden. Het is nieuw en dus weten adverteerders nog niet wat het kan brengen. Doordat de concurrentie minder aanwezig is op Bing, is dit een ultieme kans voor iedere adverteerder die nu wél de stap waagt.
  • Lagere kosten op Bing. Dit gaat natuurlijk volledig hand in hand met de geringere concurrentie waarmee je te maken hebt op Bing. Bij veel van onze klanten zien wij een goedkopere kosten per klik in vergelijking met Google AdWords.
  • Groter bereik via Bing: Zonder veel last van concurrentie, kan het online bereik met circa 5-10% vergroot worden voor een relatief lage prijs vergeleken met Google.

Slotredenen om je écht te overtuigen

Adverteer je al in de zoekresultaten van Google? Het is mogelijk om je AdWords campagnes te importeren in Bing Ads. Win, win dus!
In andere landen, zoals Duitsland, is het al mogelijk om Bing Shopping advertenties in te zetten. Dit staat nu ook op de planning om uitgerold te worden in Nederland.

Wil je ook gaan adverteren in zoekmachine Bing of weten of dit voor jou interessant is? Neem dan contact met ons op!